باحور

قرارگــاه راهبردی مِقــدام

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ق.ظ

به دنبال برگزاری سه جلسه از سلسله نشستهای مطالعه و مباحثه پیرامون فرمایشات حضرت امام خامنه ای مدظله العالی با محوریت فرهنگ، «قرارگاه راهبردی مِقدام» رسما اعلام موجودیت مینماید. این قرارگاه تا بدینجا دو سنگر «آزاد اندیشی» و «رسانه» خود را فعال کرده است.

 پ. ن :

 مقدام به معنای: فراپیش شونده . جمع مقادیم . 

نیک مبارز و بسیار پیش درآینده و دلاور. بسیار پیش درآینده بر دشمن 

 و اما؛

مِقدامٌ؛ علی(ع) مرد برتر و پیش قدم (در جهاد و جانفشانی) بود.

یکی از صفات بارز حضرت علی(ع) سرعت طلبی ایشان در جنگ و پیش قدمی در امور خیر ونیک و ورود به صحنه های خطر و مخاطره می باشد. در اولین دعوت عمومی خویشاوندی پیامبر به سوی خدا که به میهمانی « عشیره الاقربین» مشهور شد کسی جز حضرت علی(ع) ندای حضرتش را لبیک نگفت در حالی که در آن هنگام بیش از 12 سال نداشت. حضرت علی(ع) در صف اول جانفشانی در راه خدا و کسب رضایت رسول خدا(ص) بود. در جنگ  احزاب نیز هنگامی که پیامبر اکرم از اصحاب خواستند تا فردی به هماوردی عمروبن عبدود برود کسی پیش قدم نشد مگر علی بن ابی طالب.  ابورافع می گوید: (علی(ع) بیرق پیامبر خدا را بر دوش می کشید ودر جنگ بدر، احد، احزاب، بنی نضیر، بنی قریظه، بنی مطلق، بنی لحیان، خیبر، فتح مکه، حنین و طائف لواء جنگ و جهاد در اختیار او بود(دانشنامه امیر المومنین:ج9/ص495).  او آنچنان در میادین جهاد می درخشید که یاد دلیران و قهرمانان قبل از خود را کوچک نمود و مردم نام آنان را فراموش نمودند و همه پهلوانان پس از او نیز به امامت و پیشوائی او افتخار می کنند.)

 

تا بعد...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی