باحور

مطالبه جدی ما از جناب آقای روحانی

دوشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶ ب.ظ

در پی اقدام عجیب دولت در رابطه با جلوگیری از برگزاری جشنواره ضد صهیونیستی افق نو، نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور وقت جناب آقای روحانی تهیه گردید و در آن مطالبه جدی جهت توضیح مستدل دولت در رابطه با این اقدام صورت پذیرفت. متن نامه بدین شرح است:

افق نو

بسم اللـــــــه الرحمن الرحیــــــــم

«غایت خلقت جهان پرورش انسان‌هایی است که در برابر شداید بر هر چه ترس و شک و تردید و تعلق است غلبه کنند و حسینی شوند.»

شهید سید مرتضی آوینی

ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی (زید عزه)

با سلام و عرض تحیت؛

به‌طور قطع جهان امروز جهان رسانه‌های جمعی است و کسی می‌تواند اسب خرد از گنبد گردون بجهاند که بر بال‌های نامرئی رسانه تسلطی سوارگونه پیدا کرده باشد. گوش جهان سال‌هاست که به قرار سیطره شیطانی دنیاگرایان اومانیست، مستمع طبلی بدآهنگ و سلطه‌جوست و در این میان افق تعریف‌شده برای جوانان و نسل‌های آینده جهان نیز همانی است که شیطان بزرگ تبیین و تصویر کرده و می‌کند.

با نگاهی اجمالی به سینما، این وهم مخیل مصور مصوت متحرک تکنولوژیک و تاثیر زاید‌‌‌الوصف آن بر توده‌های سراسر عالم که در بستر فستیوال‌ها جهت‌دهی می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که بی‌گمان سینما و دستگاه‌های ستاره‌سازی وابسته بدان، مهم‌ترین ابزار در شکل‌دهی به مسیر تحولات جهانی هستند و تأثیر و تأثر متقابل میان سینما با اجتماع، فرهنگ، سیاست و حتی تحرکات نظامی در عالم به‌ حدی است که امروزه دیگر برای احدی در این مسئله جای تردیدی باقی نمی‌گذارد، مگر معدود شبه‌روشنفکران داخلی که تعجبی نیست اگر به‌ دلیل تأخیر فاز تاریخی آن‌ها با تحولات بین‌المللی، هنوز چنین امر مهمی را نفهمیده باشند و در آینده نیز در برابر فهمیدن آن مقاومت ورزند.

خوشبختانه امروز در اقصی نقاط عالم، به‌رغم تمام سرمایه‌گذاری‌های بی‌حد و حصر شیطانی، هنوز گوش‌های فراوانی پذیرای کلام حق و حقیقتند. هنوز بسیارند جان‌های آزاده‌ای که افق فراروی آن‌ها، آستانه معرفت و بلاغت حق است و نکته این‌جاست که علی‌رغم سیطره هژمونیک شیطان بر قامت رسانه‌ها، این انسان‌های آزاده از تبیین مواضع خود ابایی نداشته و همواره با تحمل تهدیدها و ناملایمات و بعضا تلفات متعدد، بر رسالت خود در ابلاغ کلام حق پای می‌فشارند، و «جشنواره افق نو» محفلی بود برای گردهمایی این دست متفکران دلسوز، تا به قرار شیوه تشکیل جماعت و طلب همراهی از این اصل الهی که «فإنَّ یدالله مع الجماعة» بتوانند زمینه‌های گشایش روزنه‌ای را از دل این تاریکنای رسانه‌ای فراهم آورند. اما در اقدامی تعجب‌برانگیز برخی از دوستان و همکاران عزیز شما در دولت تدبیر و امید پای بر فرق امید رسانه‌ای نسل جدید گذاشته و به این بهانه که در سنت متداول عالم چنین ره‌گفتی جایگاه دیپلماتیک ندارد، آن را تعطیل کردند؛ حرکت ارتجاعی و غیرهوشمندانه‌ای که متاسفانه موجب کج‌اندیشی خبرگزاری‌های بیگانه شد و مورد بهره‌برداری رسانه‌های معاند و متخاصم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

تشخیص این مسئله از سوی برخی رایزنان دولت که گفتمان حاکم بر «جشنواره افق نو» سنخیتی با سنت رسانه‌ای متداول ندارد تشخیص به غایت درستی است، چه این که این ادعا از عنوان جشنواره هم به‌راحتی قابل احصا می‌باشد. اما این که برخی، آن را در راستای اهداف دیپلماتیک انقلاب نمی‌دانند بسی جای تامل دارد و ضروری است که تصمیم‌سازان چنین گرایشی، خود را در قبال حساسیت و نکته‌سنجی افکار عمومی علی‌الخصوص جوانان پاسخگو بدانند.

در «منشور هنرمندان» امام خمینی(ره) به صراحت آمده است که:

«تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل‌دهنده اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام ائمه هدی(‌ع)، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه‏‌داری مدرن و کمونیسم خون‏‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی‌درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.»

با این وصف به نظر حضرت‌عالی جای این پرسش نیست که:

1- چرا جشنواره‌ای که برای اولین بار بعد از سی‌و‌اندی سال در حرکتی هوشمندانه و مستقل قصد دارد دگراندیشان و حق‌طلبان عالم را گرد آورده و نوعی هم‌صدایی میان آن‌ها ایجاد نماید تا در میان این هیاهوی رسانه‌ای بتوانند صدای خود را به گوش جهانیان برسانند، تعطیل می‌شود؟

2- مگر نه این است که ایران تنها و مهم‌ترین خاستگاه کلام توحید و تعالیم بلند انبیا در دنیای امروز به حساب می‌آید و اگر این گونه است و کلام مطرح شده در دوره‌های گذشته «جشنواره افق نو» هم با آن سنخیت دارد، آیا نباید پرسید این تعطیلی به چه معناست؟

3- با نگاهی اجمالی به سینمای آمریکا متوجه خواهیم شد که در سال جاری میلادی لااقل چهار فیلم با موضوع اصلی و تم مبارزه مستقیم با ایران ساخته شده و یا در حال ساخت است. به نظر شما آمریکا هم در راستای تعامل دیپلماتیک خود با ما چنین جهت‌گیری رسانه‌ای را داشته و یا دارد؟ در افق ترسیم شده توسط سینمای آمریکا و ویترین اسکاری آن - که ما هم عجیب به حضور در آن افتخار می‌کنیم! - در سال‌های آینده آیا ممکن است ایرانی‌ها، لباس‌های تحجر و تروریسم و جنایت‌پیشگی را با ردای دوستی، رفق و وفق و مدارا عوض کنند؟

در نهایت، خواهشمندیم همکاران محترم حضرت‌عالی در دولت تدبیر و امید اعم از متولیان دستگاه دیپلماسی سیاسی و سکان‌داران دستگاه دیپلماسی فرهنگی ـ که توقع می‌رفت با وجود سازمان عریض و طویل فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلودار و یا دست‌کم، مقوّم این حرکت بدیع باشند - ضمن ارائه توضیح مستدل در باب تعطیلی «جشنواره افق نو» به افکار عمومی، فرصت کرده و یکی از آثار سال‌های اخیر سینمای آمریکا را که با موضوع ایران ساخته شده، به دقت ببینند تا حداقل، به مدد همان الگوهای متواتر در دیپلماسی فرهنگی و رسانه‌ای به ارث رسیده از آن‌سوی دنیا، بار دیگر حقانیت این آیه شریفه را در ذهن مرور بفرمایند که: «إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا».

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از هنرجویان مرکز آموزش تخصصی هنر اسلامی حوزه هنری

نظرات  (۶)

۲۷ آبان ۹۲ ، ۲۳:۳۶ ســــــــــادات حسینــــــی


"ما نمی توانیم"!!!!!!!
تنها مدت زمان اندکی کمتر از 4 ماه از شروع به کار ریاست محترم جمهوری و شروع به کار هیئت وزیران دولت یازدهم می‌گذرد. در این مدت دولتمردان در مناسبت‌ها و فرصت‌های مختلف سیاست‌ها، برنامه‌ها، دیدگاهها، رویکردها و خط‌مشی‌های خود را بیان کرده‌اند و اقداماتی هم انجام داده‌اند. ولی طی چند هفته گذشته شاهد موضع‌گیری‌های غیرمنتظره‌ای از سوی اعضای هیئت دولت هستیم که اگر زودتر برای آن فکر و چاره‌ای نشود ممکن است در ارزیابی عملکرد دولت تأثیرگذار بوده و تلاش دولت محترم را زیر سؤال ببرد تا آنجا که مردم نه تنها به دولت نمره قبولی ندهند بلکه دولت یازدهم را دولت «ما نمی‌توانیم» نامگذاری کنند. رگه‌های مختلفی از عملکرد و اعلام مواضع دولتمردان محترم به چشم می‌خورد که عمدتاً عبارت «ما نمی‌توانیم» را پررنگ می‌کند. از جمله و به عنوان نمونه آن‌که؛

۱- وزیر صنعت و تجارت در برنامه تلویزیونی در مورد افزایش قیمت مرغ و احتمال رسیدن قیمت هر کیلو مرغ به ده هزار تومان، بسیار منفعلانه و خونسرد عکس‌العملی نشان می‌دهد که «ما نمی‌توانیم» قیمت‌ها را پایین بیاوریم و قیمت‌ها حتماً بالا می‌رود.

۲- وزیر نفت در مصاحبه تلویزیونی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه کدامیک از فازهای پارس جنوبی امسال به بهره‌برداری می‌رسد می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» هیچکدام از فازها را به پایان برسانیم.

۳- وزیر نیرو در رابطه با تأمین آب شرب و مشکلات آن می‌گوید: اگر مردم مصرف خود را ۲۰درصد پایین نیاورند «ما نمی‌توانیم» آب شرب کامل آنها را تأمین کنیم و جیره‌بندی می‌شود.

۴- وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قیمت خودرو کم می‌شود؟ می‌فرمایند «ما نمی‌توانیم» قیمت خودرو را پایین بیاوریم و قیمت خودرو بالا خواهد رفت.

۵- رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با نرخ ریالی دلار می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» قیمت دلار را به پایین‌تر از سه هزار تومان بیاوریم.

۶- وزیر نفت در رابطه با خط لوله گاز به پاکستان و هند می‌فرماید: «ما نمی‌توانیم» گاز به پاکستان بفروشیم.

۷- معاون رئیس جمهور پشت تریبون مجلس در رابطه با پیشنهاد اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۲ می‌فرماید: «ما نمی‌توانیم» بیش از پنج هزار میلیارد تومان فروش سهام دولت داشته باشیم.

۸- وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه تلویزیونی صراحتاً اعلام می‌کند: «ما نمی‌توانیم» مسکن مهر را ادامه دهیم.

۹- دولت مصوبه استخدامی «مهرآفرین» دولت دهم را لغو می‌کند و می‌گوید: «ما نمی‌توانیم» این مصوبه را اجرا کنیم.

و اما حکایت ما ؛
 ما همچنان امیـــــــــــــــد داریم به این دولت تدبیر و امید ........باشد که ناامیدمان نکند تدبیرشـــــــان......خواستن ها و توانستن هایشان....شاید که بخواهند .....باشد که بشود.....

فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ  وَلَا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لَا یُوقِنُونَ - روم 60
پاسخ:
خواهر شما این کامنتتو پست کن ؛)
ولی امروز رئیس جمهور محترم یک کار رو توانستند انجام دهند
آن هم دستور برای توقف افزایش قیمت شیر!!!
...

همووووووووووون.........!


فأصبرش برای همین بود دیگه خواهر.......
یه جورایی مطمئنم نوبت همت جناب رییس جمهور به مقوله فرهنگ هم خواهد رسید!
باز هم همان که گفتم تا ببینیم تدبیرشان چه حکم خواهد کرد. ......
امید به خیر بودن تدبیر دولتش دعای هر لحظه این روزهایمان باشد، صلوات.... ؛)
پاسخ:
توکل بر خدای متعال
با سلام. متن بسیار زیبا ، محکم و متین است و به واقع نکات متن و پرسشها قابل تأمل است . ساده ترین نگاه میتواند نگاه عزت مدارانه باشد. حتی نرمش قهرمانانه ای که مقام معظم رهبری مد ظله العالی می فرمایند نباید تبدیل به عقب نشینی ذلیلانه شود. نرمش قهرمانانه نرمشی است که لااقل دو اقدام نتیجه ی آن باشد اول عقب نشینی دشمن و دوم حفظ عزت خود. البته در کنار همه حسن های متن یک نکته از جای تأمل دارد   این جمله "بی‌گمان سینما و دستگاه‌های ستاره‌سازی وابسته بدان، مهم‌ترین ابزار در شکل‌دهی به مسیر تحولات جهانی هستند" شاید اگر گفته شود یکی از مهمترین بهتر باشد، چرا که ابزار شکل دهی غرب بسیار متنوع است و هر کدام نیز بر اساس مخاطبین خود اهمیت ویژه دارد. به هر حال از این غیرت ، تعصب و شجاعت رسانه ای هم تشکر میکنم و به شما بزرگواران تبریک عرض میکنم.
پاسخ:
و علیکم السلام؛
با نکته ای که فرمودید بسیار موافقم و از دقت نظر جنابعالی سپاسگزارم
سلام
خسته نباشید
متن ب زیبایی بیان شده و امیدوارم جوابی زیباتر و البته در ره گفت خود دریافت کنیم.
ممنون 
با سلام
با تشکر از دوستان. متن پخته و قویی بود. به سبک نرمش قهرمانانه بود.
فقط یادمون باشه برا هنرمند مومن متعهد هیچ بن بستی وجود نداره
یا راه باز میکنه یا راه جدیدی پیدا میکنه
اگه این دست جشنواره ها رو تعطیل کنن باز راه ادامه داره
با جوانها مامور به انجام تکلیفیم، نتیجه با اون بالایی............

یاعلی

بسم الله

تا افکار عمومی مطلع نشه، مطالبه ی جدی صورت نمیگیره و تا مطالبه صورت نگیره، دولت خودش رو موظف به پاسخ گویی نخواهد دید.


تا جایی که میتونید سعی کنید افکار عمومی رو مطلع کنید تا دولت مجبور به عمل شفاف شود.


ممنون از تلاش شما

یاعلی

پاسخ:
ان شاءالله صورت میگیره
متقابلا ممنون از تلاش شما


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی