باحور

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۴:۰۹ ب.ظ

غزل «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» امام خمینی (ره) از جمله اشعاری است که بعد از رحلت ایشان منتشر شد

دیوان اشعار امام

غزل امام خمینی(ره)

من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم 
چشم بیمـار تـو را دیـدم و بیمار شدم 

فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم 
همچو منصور خریدار سر دار شدم 

غم دلدار فکنده است به جانم، شرری 
که به جان آمدم و شهره بازار شدم 

درِ میخانه گشایید به رویم، شب و روز 
که من از مسجد و از مدرسه، بیزار شدم 

جامه زهد و ریا کَندم و بر تن کردم 
خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم 

واعظ شهر که از پند خود آزارم داد 
از دم رند می آلوده مددکار شدم 

بگذارید که از بتکده یادی بکنم 
من که با دست بت میکده بیدار شدم 

پ.ن: این مطلب در گذشته شامل غزل دیگری نیز بود که آنرا منتسب به مقام معظم رهبری میدانستند. طبق اظهارات برخی مخاطبان محترم و تکذیب این امر بصورت مستند، مطلب اصلاح گردید. از توجه و دقت و همراهی همه شما سپاسگزاریم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۶
هدیه آقایی

نظرات  (۲۱)

۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۷:۳۶ چند می گیری برای کالای خارجی تبلیغ کنی؟

چند می گیری برای کالای خارجی تبلیغ کنی؟

http://ghoghnuseeshgh.blogfa.com/

سلام گرامی
غزل زیبایی است .پر از احساس و ظرافت.
پاسخش نیز در خور است. زیبا تر و صمیمانه تر.
شعر بیاد ماندنی و پر از معنایی است که لذت خوتندن آن از شنیدنش بیشتر است و جواب آن نی مانند خود شعر است گرچه با کمی تامل زیرا روانی اصل شعر از جوابیه ی آ ن غیر قابل انکار است
این دو بزرگوار واقعا بی نظیرن،اصلا بهشون نمیاد غزل هایی به این زیبایی و پر محتوایی بگن ،هردوشون عشقن #
پاسخ:
چطور نمیاد؟!
سلام
غزل دوم مربوط به حضرت آقا نیست...
لطفا تصحیح نمایید
روزنامه جوان نیز این اشتباه را مرتکب شد و هفنه گذشته از چاپ این مورد عذرخواهی کرد.
پیش از این نیز دفتر حضرت آقا این غزل را تکذیب کرده بود...
پاسخ:
و علیکم السلام؛
در جهت فرمایش جنابعالی سرچ کردیم اما چیزی یافت نشد. لطفا منبعی قابل رجوع بگذارید تا در پستی اعلام کنیم.
سلام
بفرمایید این هم از منبع قابل استناد:
http://www.yjc.ir/fa/news/4843442/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%B4%D8%B9%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D9%85%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%84%D9%82%D8%A8-%D8%AC%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AC%D8%AA
سبک این شعر بیشتر به حافظ می ماند تا امام خمینی !
بسیارزیبا
عاشق این دو بزرگوارم " فرشته بود امام خمینی عزیزم
روحت شاد امام بزرگوار ، حیف که زود از دنیا رفتی وما شمار را زیارت نکردیم*
خدایا شکر که در جامعه و زمانه ای هستیم که رهبرش سید خامنه ای ست که یار واقعی امام زمان و رهبر شیعیان جهان است
فوق زیبا
ز ترک و ز دهقان و از تازیان
نژادی پدید آید اندر میان
نه ترک و نه دهقان نه تازی بود
سخن ها به کردار بازی بود...
.
خدا انشاءالله هرچه سریعتر حضرت آقا و تمامیه دوستداران این دو بزرگوار رو به حضورامام راحل برسونه که همه به هم برسن، مخصوصا کلاغ قصه ها هم به خونه اش...
خدمت دوستانی که زحمت تائید پیامهای ما رو میکشند هم، عرض سلام و درود دارم، خواهش دارم اگه حرف این حقیر تائید نشه که ایرادی نیست ولی توجه بفرمایید که شعر از حکیم فردوسی ست و مورد تائید جهان و خدای جهانیان.
این شهر ها و غزل ها را مرحوم بحجت تبریزی ملقب به شهریار سرودن و بعدا به نام امام چاپ شده
  خیلی عالی بود 

جز این انتظار نبود /حضرت اقا دوست داریم.

عشق یعنی یک خمینی سادگی
عشق یعنی با علی دلدادگی
عشق یعنی لا فتا الی علی
عشق یعنی رهبرم سید علی
باسلام این دو غزل یک دنیا دلبری ودلدادگیست 
و صدحیف که امام عارف ما که یک جهان عاشق داشتند 
دراین دنیا نیستند که جواب در خوری به این فیلسوف مسلکان خود شیفته بدهند

سلام
غزل دوم مربوط به حضرت آقا نیست
منبع : خبرگزاری فارس
عالی است /تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی