باحور

بیاندیشیم آنگاه عمل کنیم

دوشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶ ق.ظ
بازار سوء استفاده از احساس و اعتقاد و صفا و غیرت و امثالهم سال هاست که داغ است و دنیا هرچه بیشتر رنگ دنیا می گیرد و هرجا پای دنیا پرستان بیشتر در میان است، این بازار پر رونق تر و این کلاهبرداری غلیظ تر می گردد.

لاجرم نه تنها همیشه باید اینگونه بود، بلکه رفته رفته باید اینگونه تر باشیم که تعقل و تفکر و سنجش را بیش تر و بیش تر سرلوحه عمل قرار داده و آنرا مرحله پیش نیاز اجباری اقدامات و تصمیمات کوچک و بزرگ خویش سازیم.
واضح است که دشمنی دشمنان پس از انقلاب پر رنگ تر شده و کینه ها عمیق تر. و باز هم پر واضح است که کینه جوی حسود لحظه ای از پا نخواهد نشست و تا سر منزل مقصود شوم خویش که ریشه کن کردن حق است، هر دم به طریقی توسل خواهد جست.
تصور کودکانه ای ست اگر اینگونه خیال کنیم که طریق دشمن سیاهی مطلق است. چه بسا او برای سوء استفاده از هر فرد و قشری به شیوه ای مناسب همان فرد و قشر عمل خواهد کرد.
چند سالی ست دوستان مذهبی و غیرتمند ما به هر برنامه ای با عناوین و ظواهر مذهبی و مصلحانه که فراخوانش به دستشان می رسد، اعتماد کرده و در آن شرکت می کنند.
حال می خواهد رأی دادن به نام خلیج فارس!!! باشد، یا تجمع برای اعتراض به اکران فلان فیلم.
تسخیر سفارت انگلیس باشد یا تجمع در اعتراض به بدپوششی ... 
آیا لازم نیست که با تکیه بر تجربیات گذشته از جمله دو فتنه 78 و 88، و با عبرت گرفتن از حواشی انتخابات در دوره های گذشته و بسیاری از این موارد، برای بیان هر مطلبی، برای پذیرش شنیده ها، برای انتشار هر خبری، و برای شرکت در هر برنامه ای قدری به هدف، نتایج، آثار، منشأ، شرایط زمانی و تاریخی، شرایط سیاسی و اجتماعی و در کل به همه جوانب امر فکر کرده، سپس تصمیم بگیریم و پس از آن عمل کنیم؟!
آیا نمی خواهیم بیاندیشیم که پس از ایجاد موج هایی که توسط تحریک احساسات دینی - مذهبی برخی از دینداران ساده دل یا سریع العکس العمل!! که غالبا موافق و پای کار برنامه های کشتی سه دقیقه ای با فن فتیله پیچ هستند... انجام می گیرد، چه کسانی سوار این موج ها خواهند شد و چه آثاری در پی خواهد داشت؟!
نه می خواهم بگویم کدام برنامه خوب است و کدام بد و نه قصد تشویق و منع دارم به انجام عمل. عرضم این است  که لطفا، برای خدا، قبل از نشان دادن هرگونه عکس العملی در مقابل فراخوان های رنگ و وارنگ یا حتی برای راه اندازی تجمع و جریانی، قدری بیاندیشیم و یکدیگر را به تفکر واداریم و با یکدیگر تبادل افکار کنیم، سپس هریک به تشخیص خود عمل کنیم که به فرموده حضرت آقا، با توجه به تلاش برای فهم مطلب، آن نتیجه حتی اگر درست نباشد، اجر دارد.

گرچه در هر تحلیلی احتمال خطا هست و هرچه انسان چون حقیر، بیشتر گرفتار نفس و جهل باشد، احتمال به خطا رفتنش بیشتر است، اما در شرایط کنونی و در میانه میدان نبرد، گفتن را بر نگفتن ارجح می دانم...
التماس دعا

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۵
فاطمه فتح العلومی

نظرات  (۱۳)

سلام خواهر

اتفاقا دیروز یه برگه دیدم برای تجمع حجاب میدون فاطمی.

داشتم فکر میکردم اگه بریم مفید هست؟ یا اگه نریم کم بودن دوستان موجب تمسخر دشمنان نمیشه؟!

واقعا سخته تصمیم درست و دقیق

پاسخ:
و علیکم السلام؛
خواهر عزیزم، شما هر حرکتی کنید و هر تصمیمی که بگیرید، مورد تمسخر و مذمت دشمن قرار خواهید گرفت. مطمئن باشید آنانکه چنین برنامه هایی را تدارک می بینند، این حس "نکند کم باشیم" را در ما جماعت حزب اللهی در نظر گرفته اند و روی استقبال افرادی که با این حس شرکت خواهند کرد، حساب کرده اند.
پس برای شرکت در هر برنامه ای، بهتر است بسیار دقیق و عمیق و تحلیلگرانه تفکر کنیم و اولویت ها را و نتایج و اثرات آنرا در نظر بگیریم و درست عمل کنیم.
واقعا کم بودن شرکت کنندگان در چنین تجمعی، به معنای نبود مخالفان بدحجابی ست؟!
مسلما همه می دانند اینگونه نیست و این مطلب در مقابل سوء استفاده هایی که کثیری از مغرضان داخلی و دشمنان خارجی در آینده از این حرکات خواهند داشت، بسیار ناچیز است.
سلام
لطفا این جمله ای که گفتید را توضیح می دهید.

«سوء استفاده هایی که کثیری از مغرضان داخلی و دشمنان خارجی در آینده از این حرکات خواهند داشت، بسیار ناچیز است.»


پاسخ:
و علیکم السلام؛
توضیح این مطلب را از بازخوردهای رسانه ای، عکس العمل دولت مردان، و اثرات بعدی امثال این تجمعات، با اکتفا به حواشی همان چند موردی که در متن اشاره شده (مثال: میزان فروش فیلم من مادر هستم پس از تجمع اعتراض آمیز دوستان غیرتمند همیشه در صحنه) و نیز بازخوردهای همین تجمع اخیر(اعتراض به بدحجابی و بدپوششی) ، پیگیری فرمایید...
سلام
منم با شما موافقم، شاید تاثیر منفی این کار که بنظر عجولانه هم، تصمیم گیری شده بیشتر از تاثیر مثبتش باشه
ولی امیدوارم همین گامهای کوچک اگر با نیت خالص برای خدا باشه شروعی باشه برای یک تحول فرهنگی بزرگ
پاسخ:
و علیکم السلام؛
فراموش نکنیم که نیت اصحاب امیرالمؤمنین علیه السلام نیز در جنگ صفین و در صحنه قرآن های دوخته به نیزه خالص بود اما چون عاقبت اندیشی و تفکر در تصمیم نداشته اند، به آن سرانجام دچار شدند.
شاید نکته باریک تر از این حرف باشد، همکلاسی عزیز ...
با احترام
نوع برخورد و نگاه شما بیشتر بوی عافیت طلبی و.... می دهد.
همین گونه نشستن و نظاره کردن ها خیلی از بلاهای امروزی را بر سرمان آورده است.
خواهر بزرگوار
اگر این استدلال که  «مگر نمی دانند که ما مخالف بدحجابی هستیم» را می توانید در قیامت در محشر کبری به خداوند بگویید الان هم بگویید اگر نه باید جور دیگر به موضوع نگاه کرد.
 این هم مسلم است که دشمن  شیطان و اعوان و انصارش دوست دارند در همه حال از هر جریانی به نفع خود استفاده کنند اما ساکت نشستن و حرکت نکردن ما خود کمک به دشمن نیست؟
این سکوت ها خود نشان دهنده ی این است که ما از همه چیز راضی هستیم و همه چیز گل و بلبل است؟
دوست عزیز
امر به معروف و نهی از منکر به چه معناست؟
آیا به نظرتان این حرکت ها خود شقوقی از امر به معروف و نهی از منکر نیست؟
آیا اگر گناهی دیدیم و بگوییم آن ها که می دانند ما با گناه آن ها مخالفیم و هیچ نگوییم تکلیف از ما ساقط شده؟
یا برای سکوتمان عقوبت می شویم؟
راهکار بهتری در رابطه با این موضوع دارید بفرمایید.
فعلا مسئولین که خود را به خواب زده اند و بیدار نمی شوند و گویا برای بیدار شدنشان باید حسینی در زمان خود را فدا کند تا به برکت خونش غافلان بیدار گردند.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ:
اعوذ بالله من شر نفسی؛
اجازه دهید به ترتیب مطالبی که درج کرده اید پیش بروم:
مطلب اول: در رابطه با بلاهایی که محصول نشستن و نظاره است حق با شماست، اما فراموش نکنیم که بسیاری از بلاها نیز از بد عملی و اقدام خارج از عقل و بی جا و عجولانه و حسی و غلط، گریبانگیرمان شده است. هر حرکتی خیر نیست و هر سکوتی شر نیست! بلکه این اثر حرکت و سکوت است که به هر دوی آن ها ارزش می دهد. آیا بلاتشبیه، نظر شما در رابطه با سکوت و خانه نشینی امیرالمؤمنین علیهم السلام هم همین است؟! آیا هر کسی که در تجمعی شرکت نکند، بدین معناست که نشسته و نظاره کرده است؟!
مطلب دوم: ضمن تشکر از یادآوری نزدیکی روز حشر، جمله ای که در گیومه آورده اید، اگر مطلبی ست که بنده عرض کرده ام، بهتر است عین جمله را قرار دهید نه برداشت شخصی خود را در قالب تضمین!! 
مطلب سوم: اگر دشمن و شیطان موظف به سوء استفاده اند، مؤمن نیز موظف به بررسی و انجام عملی ست که کمترین امکان سوء استفاده از آن وجود داشته باشد وگرنه در تخفیف یافته ترین حالت، از جاهلان و گمراهان خواهد بود. 
مطلب چهارم: ظاهرا جنابعالی هنوز در جواب نظر "نرجس" گرفتار آمده اید و پاسخ بنده به نظر خود و نظرات بعدی را مطالعه نفرموده اید.
باقی عرایضم را در قالب سؤال از جنابعالی می پرسم:
1- آیا مخالفت با تجمع فوق الذکر و شرکت نکردن در آن به معنی مطلق حرکت نکردن و ساکت نشستن است؟!
2- امر به معروف به معنی فراخواندن و دستور دادن یا توصیه کردن دیگران به انجام عمل خیر و عدل و احسان و ... است و نهی از منکر به معنای نهی کردن از فحشا و ستم و زشتکاری ست. حال سؤال بنده این است که آیا تنها طریق امر به معروف و نهی از منکر شرکت در تجمع اعلام شده است؟! آیا در امر به معروف و نهی از منکر مارا وانداشته و امر نکرده اند به تفکر به نتیجه و اثر آن قبل از اقدام به آن؟
و یک سؤال مهم:
شما تاکنون برای رفع معضل بدحجابی در جامعه ایران اسلامی چه کرده اید؟

حال بیایید با چند سؤال شرکت در تجمع را با هم بررسی کنیم:
1- به نظر شما چرا به ادعای دوستان تدارک بیننده این تجمع که گرفتن مجوز یک سال به طول انجامیده است، مجوز در شزایط فعلی و در دولت فعلی صادر می شود؟!
2- به نظر شما اصلی ترین نتایج مثبت این تجمع چه چیزهایی خواهد بود؟
3- به نظر شما دولتمردان و مسئولین امر چه عکس العملی به این تجمع نشان داده و پس از آن چه اقدامی خواهند کرد؟
4- به نظر شما رسانه های خارجی در رابطه با این اقدام چه چیزی را انعکاس خواهند داد؟
5- به نظر شما پس از انجام این تجمع چه کسانی با چه کسانی در خواهند افتاد؟
6- به نظر شما تأثیر این تجمع بر بدحجابان جامعه چیست؟
7- امر به معروف و نهی از منکری که فرمودید شامل چه افرادی می شود و امر و نهی به چه چیزی و از چه چیزی ست؟
8- آیا فکر نمی کنید چنین حرکت صرفا نمایشی ای که مسلما با این شور و هیجانی که در افراد موافق با تجمع میبینم، با شعارهای تندی همراه خواهد بود، به جریان روسری برداشتن در تابستان آینده سرعت خواهد بخشید؟ آیا این اثر نیز در روز حشر نیازمند پاسخ خواهد بود؟
9- در عکس العمل به اینگونه تجمع ها، چه کسانی محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد؟ ...، و نتیجه این محبوبیت چه خواهد بود؟
10- آیا شما برای اصلاح کجی ها اساسا اولویت بندی دارید؟؟
و...

و اما راهکار:
آنچه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در ابتدای امسال در قالب "فرهنگ با عزم ملی" فرموده اند، نیازمند هوشمندی، درایت و برنامه ریزی ست که به تأکید ایشان شاید نتیجه در 50 سال آتی قابل مشاهده باشد و برنامه ریزی نیز برای زمانی دراز شکل بگیرد اما محکم و با تعقل و خالص و با توکل...
در رابطه با حجاب و معضل بدحجابی مسلما باید مرحله به مرحله پیش رفت. ابتدا شناسایی ریشه هاست و سپس برنامه ریزی برای اصلاح خرابی در آن ریشه ها و سپس به صورت همزمان برنامه ریزی برای برخورد با تخطی کنندگان از مسیر قانون.
اگر دلسوز جامعه و عاقبت مردمی هستیم که درصد بالایی از آنان نه از روی عناد بلکه غالبا از روی جهل و نا آگاهی بر بد حجابی خود پای می فشارند، مسلما باید از روش اولیاء الله پیروی کنیم و مسئله را همه بعدی نگاه کنیم.
ضمنا گاهی ممکن است روشی در شرایط و زمانی جواب بدهد و در شرایط و زمان دیگری همان روش مؤثر نباشد. بنابراین شناخت اطراف ماجرا نیازمند دقت بسیار است.

در انتها باید عرض کنم همانگونه که در متن اصلی عرض کردم، هدفم تبیین آنچیزی ست که با عقل ناقص خویش فهم کرده ام و واقفم که هر کسی در انتخاب مسیر خویش مختار است.
آرزوی عاقبت بخیری برای شما و سایر دوستان و خودم را دارم

پیشنهاد شما چیست خواهر در این وضع بد حجابی که امسال احتمال برداشتن روسری به طور کامل در فصل تابستان وجود دارد و بارقه هایی از آن در نقاطی از کشور دیده شده است که افراد کاملا بدون پوشش روسری در خیابان دیده شده اند؟

در این شرایطی که کاری از دست مردم بر نمی آید دلیل شما برای عدم حضور در چنین همایشی چیست؟با توجه به اینکه بنده میدانم تبلیغات خوبی شده و احتمالا افراد زیادی حضور خواهند یافت.

اگر به فرض این کار تبلیغ دشمن نبود آیا ما باید این تنها حق اعتراض را نیز از خود بصلب کنیم و سکوت کنیم مبادا این عمل از طرف دشمن باشد؟

پاسخ:
باعرض سلام خدمت خواهر بزرگوارم؛
به نکته بسیار مهمی اشاره کردید (احتمال برداشتن روسری به طور کامل)
خواهش بنده از شما این است که با توجه به مشابهت برخی قسمت های نظر جنابعالی با نظر قبل، لطفا بویژه به قسمت سؤالات مطرح شده در جواب دوستمان rahro، مراجعه فرمایید.

ضمنا تذکر یک نکته ضروری به نظر می رسد:
این "مبادا از طرف دشمن باشد" که راحت فرمودید، مطلب کوچکی نیست :) 
سلام خدمت همه دوستان
فراخوان مزبور (اعتراض به بدپوششی)، از طرق مختلف به دستم رسید. متأسفانه در وهله ی اول بخاطر فرستنده که بشدت مورد وثوقم بود، برای دو تن از دوستان حوزه ارسال کردم؛ ولی بعدش شک کردم. اگر تجمع (با هر انگیزه و هدف و شکل و شمایلی) بدون مجوز قانونی باشد قطعا و بدون شک، نفعی که نخواهد داشت هیچ، باعث متهم شدن امت حزب الله به بی قانونی و . . . خواهد شد. ضمن اینکه اولین پیامکی که رسید، فراخوان را منسوب به حوزه علمیه خواهران (جامعه الزهرا) کرده بود؛ ولی تو سایت جامعه الزهرا هیچ خبری نبود. و امروز برای بار چندم پیامکش با این جمله ی اضافه رسید که: مجوز این تجمع پس از یک سال دوندگی اخذ شده است. که شک انسان را دوچندان می کند. خلاصه اینکه هرچند اعلام اعتراض در هر قالبی الان خیلی نیازه، ولی اون قالب حتما باید قانونی باشه...
ضمن تشکر از مطلب مناسبتون که یکی از ابعاد خوبش اینه که هنر و هنرمند متعهد باید با بصیرت جامعه رو رصد کنه و هنری که آموختنش همراه با اعتقاد و انقلابی گری باشه میتواند تیز بینی مومنانه ای رو به هنرمند اهدا کنه. در خصوص موضوع هم باید عرض کنم یکی از سوالات مهم اینه که خب تجمع کردیم بعدش؟ منظورم اینه که هر اقدامی باید آغازش علتی داشته باشه و انجامش هدفی رو دنبال کنه در این نوع حرکات اساسا آغاز  و انجامش اصلا دیده نشده و خود اقدام هم از این حیث که برآیندش به نفع نظام هست یا نه دیده نشده. تاریخ اسلام مملو از اقدامات انقلابیونیه که ظاهرا خواستن کار خوبی انجام بدن اما برآیندش به ضرر اسلام شده مثل نوع اقدام برخی از دوستان علی ع در مخالفت با عثمان که برآیندش بر علیه امیرالمومنین شد. اینها باید موضوع عبرت برای ما باشه
سلام مجدد

1-قیاس موضوع مورد بحث با سکوت حضرت علی ع قیاس مع الفارق است. زیرا سکوت امیرالمومنین به دلیل نبود یار بود اما سکوت ما بیشتر نشان از ضعف ما دارد و همین طور توجیهی برای سکوت بزرگانی که مردم را در صحنه نمی بینند.
معیار شر بودن و حق بودن یک سکوت از جانب شما چیست؟

2-بنده عمدتا مطالب مورد تأکید را در گیومه قرار می دهم و مطلب داخل گیومه برداشت بنده از صحبت شما بود.

3-در مورد مطلبی که در رابطه با سوء استفاده دشمن گفتید. مسلما ما باید تدبیر را به کار ببریم. اما شیطان از هر لحظه و عمل ما سوء استفاده می کند.
حتی از عمل بزرگی مثل نماز که با لباس ریا عمل باطل می شود.
حال آیا چون می دانیم حربه ی شیطان در نماز «ریا» است نباید نماز بخوانیم تا ریا نشود؟
تکلیف ما حضور در عرصه ی اوامر الهی است و موظفیم به حضور با نیت پاک و این که خداوند این عمل ما را منشأ اثر خیر قرار دهد. (لازم به ذکر است بنده این حضور را حرکت در عرصه ی امر به معروف میدانم)
ما مأمور به وظیفه ایم نه مأمور به نتیجه

4-پاسخ شما را در مورد سوالم مطالعه کردم اما شما بنده را ارجاع داده بودید به مطالب دیگر سایت ها. مطالب دیگر سایت ها هم برایم قانع کننده نیستند.

5-بنده نگفتم نوع نگاه متفاوت شما به موضوع به معنای سکوت است اما نوع نوشتار شما بیشتر افاده این مفهوم را در برابر «این نوع حرکت» می کند.

6-بنده نگفتم تنها طریق امر به معروف و نهی از منکر این شکل است. اما این نوع بیان اعتراضات از شقوق نهی از منکر در سطح اجتماعی که بالاتر از سطح فردی است می باشد.
[آیا در امر به معروف و نهی از منکر مارا وانداشته و امر نکرده اند به تفکر به نتیجه و اثر آن قبل از اقدام به آن؟]
این توجیه شما را که بنده هم گاه به آن متوسل می شوم را قبلا امام خامنه ای پاسخ گفته اند و گفته اند حتما در پایین ترین سطح امر به معروف که زبانی هم هست موثر است.
بنده برداشتم از این صحبت ایشان این است که وقتی در سطح فردی موثر است در سطح اجتماعی هم حتما موثر است.

7-بنده در حد خودم تلاش کرده ام اما نه مدعی ام به کافی بودنش و نه نتیجه بخش بودنش
این سوال شما این سوال را به ذهن بنده متبادر می کند که [ شما تاکنون برای رفع معضل بدحجابی در جامعه ایران اسلامی چه کرده اید؟]

8- بنده از علت طول کشیدن گرفتن مجوز خبردار نیستم. اما اگر تا به حال به دنبال گرفتن مجوز های این چنینی رفته باشید حتما می دانید که ساز و کار بروکراتیک اداری زمان بر است.

9- اصلی ترین اثر این تجمع این است که کسانی که مدافع این روند حجاب در جامعه اند کمی فضا را برای خود تنگ می بینند و اگر شده کمی هم احساس خطر می کنند از این که فضای جامعه برای آن ها نا امن است.
الان سکوت ما موجب شده افراد فضای جامعه را برای گناه امن ببینند. در صورتی که باید این فضا برعکس باشد. مومنین باید فضا را برای خود امن ببینند که این گونه نیست.

8-  دولت مردان ما خوابند و خواب خواهند ماند. مهم این است که رهبری بداند هنوز افراد بیدار در جامعه هستند که بتواند به آنان برای حضور اعتماد کند و جون حضرت علی ع سکوت نکند.

10-مسلما چون رسانه در دست دشمن است می رود و مغرضانه ترین برداشت را پخش می کند. همان کاری که در مورد روز بیست و دو بهمن و روز قدس و... انجام می دهد. حال در پاسخ شما سوالی می پرسم؟ بهتر نیست تجمعاتی چون 22 بهمن و ... انجام نشود تا دشمن برداشت مغرضانه و دروغش را پخش نکند؟
خواهرم آیا معیار حرکت های ما نوع نگاه دشمن است که به طرف باطل نیل دارد و نه حق؟ آیا نگاه دشمن مسیر حرکت های ما را تعیین می کند؟
اگر این گونه باشد باید بنشینیم و نگاه کنیم نکند دشمن در مورد کارهایمان دروغ پردازی کند!
اما یک معیار داریم. وقتی دشمن از حرکتی ترسید و هراسناک شد خود را به در و دیوار می کوبد و مغرضانه ترین برخورد را می کند. از این حرکت ما می فهمیم که عملمان در مسیر حق بوده.

11-پاسخ شما را در مورد عکس العمل بدحجابان در بند 9 دادم.

12- هدف در اینجا نهی از منکر «بی حجابی» و امر به معروف «حجاب» و حفظ امنیت خانواده است.
شیطان در قرآن قسم خورده با شهوات زنان، قمار و شراب انسان ها را از راه به در می کند.

حالا شیطان خوب در جامعه ما عنان به دست گرفته و با هرسه ریشه به تیشه ی دین و آخرت مردم می زند.
این استراتژی شیطان ان شاء الله مفصل در صالحات به توفیق الهی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

13- بنده نظر شما را در مورد نمایشی بودن این حرکت قبول ندارم. اگر بر فرض مثال چنین اتفاقی رخ بدهد هرکس بنا به نیتی که شرکت کرده است باید پاسخ بدهد. ما در مقابل عمل دیگران که با دیدن امر به معروف دشمنیشان بیشتر می شود مسئول نیستیم.
در قرآن آمده است که کافران با شنیدن قرآن بر کفرانشان افزوده می شود.
آیا چون با شنیدن آیات حق کفر کافران افزون می شود نباید قرآن خواند که مبادا دشمنی با حق بیشتر گردد؟


14-اولویت ما در اصلاح ابتدا انتخاب حق و حرکت در مسیر حق با امامت ولی الله است. این مسیر حدودی دارد که مسئول حفاظتش ولی است.
ما تمام تلاشمان حرکت در پشت سر ولی برای اقامه ی حدود الهی و امر حق است.

گاه می بینیم در مسیر دست اندازهایی است یا تابلوهایی باطل هست که ما را از راه خارج می کند. باید در این مواقع پشت سر ولی، نگذاریم قاطبه ی مردم از مسیر حق خارج شوند.
این می شود روش های تاکتیکی برای ماندن در مسیر حق
اما گاه می بینیم چشم اندازی که داریم به سمتش می رویم مثلا مقصدمان به باطل می رود. در این جا باید برنامه های طولانی مدتی اتخاذ کنیم که ما را به مقصد حق برساند نه باطل.
نوع راهکار شما همان نوع دوم یعنی اتخاذ استراتژی بلند مدت برای رسیدن به حق است.
اما در مسیر نا گزیر دست اندازهایی به وجود می آید که باید برای مدیریت آن ها را رد کرد و یا حتی عده ای برای این که مسیر حق بماند باید خون بدهند. مثل کاری که امام حسین کردند.
حضرت می توانستند بگویند سال ها صبر می کنیم. کادر سازی می کنیم و سکوت می کنیم و...

اما ایشان گفتند اگر دین جدم با خون من می ماند پس شمشیرها مرا دریابید.

15-خواهر عزیزم شما واژه ی «جهاد» را از شعار آقا جا انداختید. جهاد چه زمان موضوعیت پیدا می کند؟ زمانی که دشمن نزدیک است خیلی نزدیک و جانمان را تهدید می کند. او روبریمان ایستاده و شلیک می کند و هر روز پرچم شیطان به نشانه ی پیروزی بالا می رود و من و امثال من ایستاده ایم و هیچ کار نمی کنیم.
آقا سال ها پیش گفتند دشمن شبیخون فرهنگی کرده است. حالا می گویند جهاد فرهنگی. یعنی بیایید بایستید دشمن روبریتان دارد نابودتان می کند بجنگید جهاد کنید!

عزیز دلم خواهرم
نه غرضم از این نوشتار طولانی اشکال تراشی بود و نه خدای نکرده غرض ورزی و دشمنی. فقط نگرانم و می ترسم که خودم را می گویم راحت، در وهله ی اول مغلوب دشمن نفسم شوم و در ادامه قافیه را به دشمن بیرونی ببازم.

من به شخصه واقعا به عمق این روایت که در آخر الزمان حفظ دین مثل نگه داشتن آتش در دست است رسیدم.
این را در لبه ی لغزشگاه ها با تمام وجودم حس کردم.
به این رسیده ام که خدا دارد غربال می کند و این غربال گری اش هم بی نهایت سخت است
امتحان هایش هم سخت تر


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
یا الله یا رحمن و یا رحیم ثبت قلوبنا علی دینک
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
والسلام علی من التبع الهدی



پاسخ:
مجددا و علیکم السلام؛

ابتدا از وقتی که برای نوشتن مطلب خود گذاشته اید سپاسگزارم.
چند موضوع آه از نهادم بلند کرد. اول اینکه شما با این روح دغدغه مند و اطلاعاتی که دارید چه نیکو بود که قدری هم صبر و حلم را چاشنی سایر ابعاد مثبت شخصی خویش می کردید و اولویت را نه پاسخگویی به بنده، بلکه ارائه بهترین پاسخ می گذاشتید و مطلب بنده را لااقل یکبار دیگر مطالعه می فرمودید و جواب خود را نیز یکبار پس از نگاشتن نگاهی می انداختید...
دوم درک نشدن هدف بنده از بیان برخی از مطالب و مثال ها در متن است که این نیز نشان از عجله در پاسخ داشت.
و سوم، اینکه گویی ما همواره برای حل معضلات به دنبال دم دست ترین و راحت ترین راه هستیم. ای کاش این وقت ها و تلاش ها که برای پاسخ به یکدیگر گذاشته می شود، در تمام این مدت برای حل حقیقی معضلات فرهنگی گذاشته می شد و گذاشته شود.
و در نهایت؛ آشنا بودن اینگونه توجیهات که در انتخابات گذشته نظیرش را زیاد شنیدیم و همین مدل عملکرد دوستان، نتیجه کنونی را بر ما نیز تحمیل کرد. هرچند خودشان اثر عمل خودشان را قبول ندارند و این نتیجه را به گردن امتحان الهی و تقدیر انداختند!!!!

ان شاءالله رضایت و تأیید الهی شامل مسیری باشد که انتخاب کرده اید و خدا عاقبت همه ما را در این زمانه و امتحانات سخت و باریک تر از مو ختم به خیر فرماید.
و ان شاءالله جامعه اسلامی در پی انجام این تجمع شاهد آثار مثبت و مشهود بر روی حجاب باشد.

من اساسا با این گزاره که امت حزب الله با ایستادن بر اسفالت خیابان حق ش را مطالبه کند مشکل دارم

راهپیمایی و تجمع و تظاهرات و... سالی چندتا؟!

همین تفکر سطحی باعث شده اصلا نتونیم به راه حل های عمیق و طولانی مدت فکر کنیم

مگه همین پارسال بعد نمازجمعه راهپیمایی علیه بی حجابی نشده؟ حتی اخبار هم تصاویرش رو پخش کرد. چه نتیجه ای داشت؟

ای کاش بجای راهپیمایی دنبال روشهای دیگه بودیم...

با سلام مجدد، هر چند علاقه ی زیادی به تحلیل اقداماتی که هیچ توجیه فکری و اعتقادی پشت آن نیست ندارم ، لیکن برای احترام گذاشتن به مطالب خواهرمون rahro  و نگرانی از اینکه بعضی از بزرگواران بخشی را ببینند و بخشی را نبینند چند نکته عرض میکنم ؛

من قبل از هر حرفی یه سناریو برای همین تجمع مطرح میکنم ببینید اگر این اتفاق می افتاد بهتر میشد یا نه ؟ و اگر نیافتاده مقصر کیست و آیا باید به اشتباه دیگران تن داد؟ پیشنهاد میکنم خواهر محترمون راهرو زندگی شهید رستگار مقدم  رو بخونید و ببینید چرا به این فرمانده غیور که در کسوت یه بسیجی ساده آخرین بار به جبهه رفت و شهید شد چی بوده ؟ پاسخش رو نمیگم تا واقعا دربارش تحقیق بشه

پیشنهاد من برای یه تجمع اینه :

1 - تجمع به جای اینکه در یک نقطه از شهر اجرا بشه در ده نقطه و حتی بیشتر اجرا بشه

2 - از افراد صاحب نفوذ و موافق به ویژه ائمه جمعه و جماعات سرشناس تهران دعوت میشد تا هم در نماز جمعه و هم مساجد این موضوع رو مطرح کنن و خودشون هم حضور پیدا کنن مثلا چرانباید یک کلمه در این مورد آیت الله جنتی در نماز جمعه اخیر بگن ایشون که دیگه مثل دولتی ها خواب نیستن

خب اگر ما در ده جای تهران جمع میشدیم و تعدادمان هم کم بود  چون نقاط زیاد بود اثر منفی که نداشت شاید اثر مطلوبی هم میگذاشت .

حالا میخوام به شما عرض کنم بنده خودم شخصا به مسئولین این تجمع هر دوی این مطالب رو گفتم که متاسفانه به هیچ وجه نپذیرفتن .

این رو از این جهت عرض گردم که بدونید با اینکه بنده هم با اصل این نوع اقدام به دلایل مختلف مخالفم ، حتی با اینکه میشد با تدبیر بهتری برگزار بشه دوستان تن ندادن و شاید بشه گفت بدترین روش رو انتخاب کردند . حالا آیا باید چون یه بخشی از نیروهای انقلابی بدون توجه به شرایط و دقت و... کاری به غلط انجام میدن دیگران هم در اون شرکت کنن ؟ اینطوری خیلی ه حق داشتن در جمع مخالفین علی ع در پذیرش حکمیت حضور پیدا کنن چون اونجا هم جمعی از افراد حزب اللهی و حتی مبارز و مجاهد به این تفسیر رسیده بودن. من خواهشم اینه که از اشتباه دفاع نکنیم حتی اگر کار نیروهای به ظاهر خودی باشه چرا که توجیهی ایجاد میکنیم برای اشتباهات مکرر

به نویسنده مطلب
خواهر عزیز بنده بارها مطالب شمارو خوندم و درش تفکر کردم.
و چون پرسش های متعددی مطرح کرده بودید باید پاسخ می گفتم.
بنده طرح برای اجرا دارم که در اسرع وقت و باز شدن فرصتم شما را در جریان می گذارم.

به خواهر/برادر آشنا
الان موضوع مورد بحث ما شرکت یا عدم شرکت، حمایت یا اعلام حمایت ما از چنین برخوردهایی است و این که در قبال همه ی اعمالمان باید در آخرت پاسخگو باشیم.
فعلا مواجهه ی ما با این شرایطی است که هست نه شرایطی که طبق پیشنهاد شما بهتر بود، می بود.
تصور ما این است که اطلاعیه ی چنین برنامه ای به ما رسیده. حالا وظیفه ی ما در قبالش چیست؟
برویم؟ نرویم؟ وظیفه ی ما چیست؟

این که برگزارکنندگان در پذیرش پیشنهاد شما کوتاهی کردند مسأله ی جدایی است که باید در جای خود مورد بحث قرار گیرد.

و به همه ی دوستان
این خبر بر روی خروجی مشرق قرار گرفت.
تجمع حجاب و عفاف میدان فاطمی لغو شد!

سلام
به نظرم نباید بگذاریم که وقتی اصل قضیه و فاجعه دارد جای دیگری اتفاق می افتد کسی حواس ما را به جنجال های ساختگی پرت کند.

در زمان حاضر اصل قضیه وطن فروشی است که داره رخ می ده نگذاریم یه صدای بلند ما را از این اصل غافل نماید.
1.اولویتهایی که گم شده.
2. نداشتن ایدئولوژی و حداقلهای یک حرکت(حتی در حد یک بیانیه ساده.)
3. موثق نبودن خبرهای واصله
4.نبود اشخاص مورد اعتماد و اعتبار
5.بی توجهی به عدم حضور رهبری شایسته برای حرکت
باز هم بشمرم دلایل اینکه چرا به این دست کارها نباید اعتنایی کرد؟ 



ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی