باحور

خودکفایی

دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۱، ۰۵:۵۰ ب.ظ


همه‌ى مردم کشور و مخصوصاً قشرهاى با فرهنگ و برخوردار از سواد و علم و معرفت بدانند که استقلال یک ملت جز با استقلال فرهنگى تأمین نمى‌شود. اگر یک ملت، از لحاظ سیاسى تحت تأثیر قدرتهاى بزرگ نباشد و از لحاظ اقتصادى هم به خودکفایى کامل برسد، اما فرهنگ و اخلاق و عقاید و باورهاى دشمنان و بیگانگان در میان این ملت رواج داشته باشد و رشد بکند، این ملت نمى‌تواند ادعاى استقلال کند.

در دنیا، سررشته‏ى فرهنگ دست عده‏یى است که آن‏ها چگونگى لباس و پوشش و کیفیت زندگى و نشست و برخاست و اخلاق و معرفت را براى انسانهاى بى‏گناه و بى‏خبر در سرتاسر عالم رقم مى‏زنند و تعیین سرمشق مى‏کنند. اگر ملتى بتواند خود را از سرایت موج مسموم فرهنگىِ ساخته و پرداخته‏ى بیگانگان حفظ کند، این ملت مستقل خواهد بود؛ اما اگر نتواند و تحت تأثیر غلبه‏ى فرهنگ بیگانه قرار بگیرد، این ملت، ملتى وابسته و اسیر است؛ ملتى است که تلاشهاى استقلال‏طلبانه‏ى سیاسى و اقتصادى او نیز تحت تأثیر کسانى خواهد بود که سررشته‏ى فرهنگ را در دست و اختیار دارند.

بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1368/09/15

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۱
هدیه آقایی

نظرات  (۱)

انشاالله خدا کمک کنه ..
پاسخ:
سپاسگزاریم.ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی