باحور

لیست فیلم های مورد نظر از جشنواره فجر 33

شنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ب.ظ
به اطلاع خواهران هنرجو در کلاس تحلیل فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر می رسانیم، لیست فیلم هایی که در این نشست ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت به ترتیب و به شرح زیر است:

1- رخ دیوانه
2- دوران عاشقی
3- من دیه گو مارادونا هستم
4- عصر یخبندان
5- خداحافظی طولانی
6- اعترافات ذهن خطرناک من
7- چهارشنبه 19 اردیبهشت
8- مزار شریف
9- احتمال باران اسیدی
10- شیفت شب
11- بدون مرز
12- بهمن
13- نزدیکتر
14- جامه دران
15- کوچه بی نام
16- خانه دختر
17- ماهی سیاه کوچولو
18- ناهید
19- مرگ ماهی
20- طعم شیرین خیال
21- دو
22- در دنیای تو ساعت چند است؟
23- ارغوان
24- حکایت عاشقی
25- ایران برگر
26- پدر آن دیگری
27- چاقی
28- تگرگ و آفتاب
29- شکاف
30- روز مبادا
31- مردی که اسب شد
32- روباه
33- بوفالو

لازم به ذکر است مصاحبه فیلم ها از ردیف 3 الی 14  روز دوشنبه 25 اسفند از ساعت 10 الی 13 در سالن مهر انجام می شود. حضور به هنگام شما ضمن فرصت بیشتری که برای سخن گفتن برایتان فراهم خواهد آورد، از ازدحام در ساعت پایانی جلوگیری خواهد نمود.
توصیه می شود کلیه خواهران عزیزی که در این کلاس حضور داشته و فیلم ها را دیده اند، جهت ارائه تحلیل خود حتما در مصاحبه شرکت نمایند که قطعا از سویی تجربه خوبی ست و از سوی دیگر به پویا تر شدن کلاس ها کمک شایان ذکری می نماید و نیز آغازی ست برای ورود به مرحله بعد، یعنی شرکت در نشست زنده به عنوان منتقد فیلم ها.
همچنین خواهشمندم مطالب خود را در رابطه با هر فیلم که دیده اید، جمع بندی و خلاصه نمایید و در تسریع مصاحبه ما را یاری فرمایید.
مطلب مهم دیگر؛ دوستانی که تمایل به همکاری در جهت برگزاری نشست های روز دوشنبه و مشارکت در امر تولیدات پیرامون هر فیلم دارند، می توانند در ادامه روز، ساعت 14:30 در مکان ساختمان الف در جلسه ای که به همین منظور برگزار میگردد شرکت نمایند.

و من الله توفیق
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۳
فاطمه فتح العلومی

نظرات  (۶)

۲۴ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۴۲ منتظر منجی
سلام
آیا بدون اینکه فیلم های جشنواره را دیده باشیم و فقط از اخبار و اطلاعات آگاه باشیم می توانیم نقد کنیم؟
پاسخ:
سلام علیکم؛
اگر منظور شما شرکت در مصاحبه یا میزگرد زنده است،خیر، چنین امکانی وجود ندارد.
اما میتوانید پس از کلاس با توجه به آشنایی حاصل شده از فیلم و اطلاعات پیرامونی آن ها، برای خود نقدنویسی را تمرین فرمایید.
موفق باشید
سلام 
خسته نباشید
فیلم هایی که اکران نوروزی دارن، مثل ایران برگر و طعم شیرین خیال، بهتر نبود در صدر لیست قرار بگیرن؟
پاسخ:
و علیکم السلام، سلامت باشید.
در صورت امکان انعطاف در برنامه ها، حتما چنین خواهیم کرد ان شاءالله.
سلام خواهر
فکر نمی کنی این همه فیلم برای یک روز زیاده؟
بالاخره اگر بخوایم نقد درستی داشته باشیم باید یه مطالعه و تحقیق قبلی داشته باشیم که با این وقت کم واقعا نمیشه. در حالیکه تقریبا همه ی این فیلم ها حرف های زیادی برای گفتن دارن.
البته به محدودیت هایی که باهاش مواجهین هم واقفم اما نتیجه مطلوب هدف همگی ماست.
خسته هم نباشید و خداقوت :)

پاسخ:
و علیکم السلام؛
سلامت باشید سپاسگزارم
خیر، فکر نمیکنم زیاد باشه :) به دلایل زیر:
۱- در اولین جلسه از دوره جدید که اختصاص به بررسی افتتاحیه داشت پشت تریبون رفته و اعلام کردم دوستان، لیست فیلم ها روی تابلو بیرون کلاس اعلام شده بنابراین لطفا از همین امروز مطالب خودتون رو در رابطه با فیلمهایی که دیده اید جمع بندی و خلاصه بفرمایید و آماده باشید تا به محض اعلام زمان مصاحبه، پا به رکاب با مطلب آماده بلافاصله بتونید شرکت کنید.

۲- همه دوستان همه فیلم ها رو ندیده اند و ممکنه بین حدود ۱۰ فیلم دوستانی فقط دو، سه، چهار یا به هرحال چنتای اون ها رو دیده باشند.به این ترتیب ما میتوانیم از فرصت حسن استفاده رو کرده و مواد تولیدی رو بصورت فشرده برای جلسات آتی آماده کنیم.

۳- نکته حائز اهمیت دیگر آنکه توجه داشته باشیم درست است که فیلم ها حرف زیادی برای گفتن دارند اما ما میخواهیم مصاحبه کنیم و مصاحبه مختصات خود را دارد و یکی از آنها، اختصار و بیان موجز نکات است در فرصت اندک که این ویژگی بحمدلله در اکثر عزیزان وجود داشته و حتی بدون آمادگی قبلی هم قادر به دادن تحلیل کوتاه از فیلم ها هستند.هرچند با گذشت حدود سه هفته، حتما تحلیل ها آماده و پخته شده اند ان شاءالله.

۴- همونطور که اشاره فرمودید، هماهنگی سالن و تجهیزات و بهره مندی از اون ها مقوله قابل توجهی ست، بنابراین باید در زمان کم بیشترین بهره وری اتفاق بیافته البته با همکاری دوستان. برای مثال ما همان توان رو در یکی از مصاحبه ها گذاشتیم، از جمله هماهنگی سالن، دوربین و نور و تجهیزات و ادوات سنگین و جابه جایی اون ها، اما دوستان کم لطفی کردند و فقط سه نفر برای مصاحبه تشریف آوردند که از همین جا ازشون تشکر ویژه دارم.

عاقبت بخیر و منصور باشید
خداقوت
عید خوبی داشته باشید
جلسات بعد از تعطیلات به چه صورته ؟ هر روز یک فیلم نقد بشود که امکانپذیر نیست، اگر ممکن است توضیح بفرمایید.
پاسخ:
سلام علیکم؛
ان شاءالله به همین صورت که دیروز اجرا شد پیش خواهیم رفت.
با سلام .ترتیب فیلمهایی که در کلاس نقد ارایه میشود با لیستی که ارایه کردین همخوانی ندارد...
پاسخ:
علیکم السلام؛
با ملاحظاتی ترتیب تغییر کرده است و احتمال تغییر مجدد نیز وجود دارد. این لیست صرفا نمایانگر اسامی فیلم هایی ست که سعی داریم بههمه آن ها تا پایان ترم بپردازیم.
مؤید باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی