باحور

باحور
"باحور" کلمه ای عربی ست به دو معنا:

چوبی است که وقتی می سـوزد، بوی خوشی از آن به مشام میرسد.و نیز بخــاری را گویند که در هوای گــرم، از زمین برخیزد.
ســوختن در این طـــریق را به جـــان خریــده ایم تا به لطف و مدد الهــی، از حرارتمان، هـــــــوای فرهنـــــگ و هنــــــر آتیــــــه ایــــران اســلامی عطرآگین گردد انشاءالله...

تاریخ تأسیس؛ مهرماه 1391

آخرین نظرات
شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۳۵ ب.ظ

دغدغه های فرهنگی 3-2


Ø      انقلاب ایران، یک انقلاب هویتاً اسلامی بود.

Ø      در این راه تاکتیک های اسلامی داشت و در این مبارزه، ما حتی از تاکتیک های ضد اسلامی و غیراسلامی استفاده نکردیم.

Ø      چون این انقلاب هویتاً اسلامی است دشمن هایش در دنیا مشخص می شوند. این دشمن ها چه کسانی هستند؟

1)     اگر یک جنبش و انقلاب صرفاً ضد امپریالیستی باشد، غارتگران بین الملل با آن مبارزه خواهند کرد.

2)     اما اگر ضد هرگونه سلطه جویی بیگانگان باشد، آن وقت نه فقط سیاست های استعماری و استثماری با او مخالفت خواهن کرد، بلکه حتی فرهنگ ها و ایدئولوژی های سلطه طلب هم با آن جنبش مخالفت می کنند.

این درست آن چیزی است که برای جمهوری اسلامی پیش آمده.

Ø      در طول دوران مبارزات ما، هیچ یک از قدرت های عالم، به معنای واقعی کلمه برای مبارزین ما و مبارزه ما، مف نزدند، از ما تجلیل نکردند، ما را حتی جدی نگرفتند. با اینکه می دیدند مستضعفین در این مملکت مشغول مبارزه هستند، با مستکبرین ساختند؛ حتی کسانیکه ادعای حمایت از مستضعفین را دارند. این به دلیل اسلامی بودن جنبش ماست.

Ø      منشأ انقلاب اسلامی در تدین و ایمان است.

Ø      اگر انسانی با ایمان باشد، قدر و ارزش و مقدار پدیده های مادی و توانایی های آنها را می شناسد و درباره آنها نه زیاده روی می کند و نه کوتاهی. این خاصیت ایمان است.

Ø      انسانی که ایمان ندارد، برای ارزش های مادی، حسابی بیش از آن چه باید باز می کند، باز می کند و پول و مقام و قدرت و نظایر آن در زندگی او نقش می یابد.

Ø      در بعضی جاها که پای علم لنگ است، ایمان، کارساز است.

Ø      اگر شما تاریخ و تنگناهای زندگی بشر را نگاه کنید، خواهید دید این تنگناها بیشتر با سر انگشت ایمان باز شده است تا با مشت علم. جایی که علم در آنجا پیاده و ناتوان است، ایمان، کشورها را نجات داده و ملت ها را از اسارت خارج کرده است.

Ø      ایمان به معنای تدین و تعبد، نه ایمان به معنای مجرد خودش که بگوییم ما آدم با ایمانی هستیم، اما در عمل نه اهل نمازیم نه اهل توجه به خدا، فقط می گوییم با ایمانیم!

Ø      ایمان و تعبد منبع لا یزالی است که انقلاب اسلامی از آن تغذیه کرده و خوشبختانه از خیلی از آسیب ها دور مانده است.

Ø      اساسی ترین هدف دشمنان انقلاب هم همین ایمان و تعبد است. 


                                                                  «پایان فصل دوم»

پ.ن: 

۱۳۷۷/۱۲/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی