باحور

ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ

ضمن تبریک میلاد سرور جوانان عالم؛ حضرت علی اکبر (علیه السلام) و روز جوان، رهنمودها و بیاناتی از امام خمینی(ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) به همین مناسبت خدمت جوانان مومن و انقلابی تقدیم می گردد.

به امید اینکه لایق چنین صفاتی باشیم، انشاءالله.

جوانی یعنی؛

تا هستی نگذاری صدای «هل من ناصر...» ولی به آسمان برسد...


رهنمود های امام خمینی(ره) به جوانان

شما جوانها ـ شما جوانهای محصل ـ سایر جوانها امید من هستید، نوید من هستید. امید من به شما تودۀ جوان است، به شما تودۀ محصل است. من امید این را دارم که مقدرات مملکت ما بعد از این به دست شما عزیزان بیفتد و مملکت ما را شما عزیزان حفظ کنید، من امید آن را دارم که شماها با علم و عمل، با علم و تهذیب نفس، با علم و عمل صالح، بر مشکلات خودتان غلبه کنید. تاکنون که این راه را آمدیم؛ و با وحدت کلمۀ قشرهای مختلفِ این مملکت و با اتکال به ایمان و اعتماد به اسلام و قرآن کریم دست خائنین را قطع کردیم؛ و اگر تتمه‏ای باشد قطع می‏کنیم ان‏شاءاللّه‏. لکن از حالا به بعد اشکالات بیشتر است، بیداری بیشتر می‏خواهد.

شما جوانان برومند، شما محصلین ارجمند که امید من هستید و نوید من هستید، باید در هر جا که هستید، درهر جایی از ایران که هستید باید بیدار باشید، با بیداری از حقوق خودتان دفاع کنید. 1

آنچه اهمیت دارد این است که انسان عملش پیش خدا مقبول باشد و من می‏بینم که بسیاری از این جوانان عزیز هستند که هیچ باکی از شهادت ندارند، بلکه شاید همه اینطور باشند. من از خدای تبارک و تعالی سلامت شما و عزت و عظمت اسلام و مسلمین و آرامش همۀ کشورهای اسلامی را می‏خواهم و به شما عزیزان یک نصیحت پدرانه، یک نصیحت برادرانه می‏کنم و آن اینکه راه خودتان را ادامه دهید و همانطور که شما موجب سرافرازی ایران شدید با اخلاق خوب، با اعمال خوب، با برخورد خوب با هموطنان خودتان، این معنی را، سرافرازی را برای خودتان در پیشگاه خدای تبارک و تعالی هم اثبات کنید. پیروزی مهم است، لکن ادامۀ پیروزی مشکل است و مهمتر. شما بحمداللّه‏ امروز جوانانی هستید که به این کشور آرامش دادید و می‏دهید و این مطلب را ادامه بدهید با روی گشاده برای مردم و با ایمان قوی که از ایمان قوی این اخلاق صحیح و رفتار صحیح پیدا خواهد شد. و من امیدوارم که شماها نسلاً بعد از نسل، این ایده را داشته باشید و ایمان را حفظ کنید و به خلف خودتان یاد بدهید که ایران ان‏شاءاللّه‏ پیروز باشد تا آخر. 2

من به دانشجویان و طبقۀ روشنفکران متعهد توصیه می‏کنم که کتابهای این استاد شیخ مرتضی مطهری عزیز را نگذارند با دسیسه‏های غیر اسلامی فراموش شود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواهانم. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.  3


جوانان در نگاه امام خامنه ای(مدظله العالی)

نسل جوان باید پیشرو باشد. برای نسل جوان - بخصوص نسل جوان دانشجو - بی تفاوتی و خونسردی جایز نیست. آن جوانی که به سرنوشت کشور نیندیشد و حوادث و خصومتهایی را که نسبت به کشورش در دنیا سازماندهی میشود، نبیند و نسبت به آنها نجوشد و نخروشد، آن جوان لایق این نیست که نام جوانِ شهروندِ یک ملت انقلابی را روی خودش بگذارد. روح جوان، آن روح پر تپشی است که در سختیها، به‌داد کشورو ملت رسید و آنها را نجات داد.

۱۳۶۸/۰۸/۱۰

  عزیزان من! اخلاص چیز خیلی مهمی است؛ اخلاص را فراموش نکنید. هر کاری می‌کنید، بااخلاص باشد. اخلاص، یعنی هیچ انگیزه دیگری را جز انگیزه الهی و رضای پروردگار و انجام مأموریت و مسؤولیت خدایی، وارد کار نکنید. این معنایش اخلاص است. این اخلاص، برکت عجیبی دارد؛ اثر طبیعی دارد. 

قدر این جوانی را بدانید که صفا و نورانیّت و معرفت و سلوک و عروج و خدایی شدن و همه این چیزها، در دوران جوانی آسان به دست می‌آید. درست مثل دستاوردهای دنیوی که در دوران جوانی آسانتر از دوران کهولت به دست می‌آید، مقامات معنوی نیز همین‌طور است. جوانی را قدر بدانید و آن را در همین راه درستی که شما در آن حرکت می‌کنید، مخلصانه و صادقانه به کار بیندازید.  ۱۳۷۶/۰۶/۲۶

من همه‌ی جوانهای غیور کشور را، جوانهای مؤمنِ انقلابی کشور را فرزندان خودم میدانم و پشت سر آنها قرار میگیرم؛ من از جوانان انقلابی و مؤمن و غیور حمایت میکنم؛ منتها همه را توصیه میکنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامی رفتار کنند؛ قانون را مراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهوری اسلامی است. ۱۳۹۱/۰۱/۰۱

پروردگارا! این جوانهاى‌ مؤمن‌، صالح و این عناصر خوب را پیش خودت و پیش امام زمان روسفید کن. ۱۳۸۳/۰۷/۱۳

پروردگارا! به محمد و آل محمد، جوانان عزیز ما، ملت عزیز ما را در صراط مستقیم ثابت‌قدم بدار.  ۱۳۹۱/۰۱/۰۱

جوان مومن انقلابی فایل pdf

 جوان مومن انقلابی کلیپ صوتی

هشت خطر در کمین جوان مومن انقلابی

نظرات  (۱)

نشست فیلمسازان جوان سینمای انقلاب، پنجشنبه 22 خرداد مصادف با سالروز آغاز فتنه 88. اکران "من مدیر جلسه ام" و "لکه" به همراه بررسی آثار موافق و مخالف درباره فتنه. ساعت 16. تهران، خیابان 16آذر، پلاک 60، حسینیه هنر .  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی