باحور

حضور جمعی از مادران نسل فردا در کلاس

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹ ب.ظ

دیروز، همزمان با سالروز ولادت صدیقه طاهره،حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز مادر، جمعی از دوستانمان که توفیق یافته و به تازگی در زمره مادران قرار گرفته اند، پس از پایان کلاس به جمع ما پیوستند.

انرژی زاید الوصفی در بین همه افراد حاضر در کلاس دمیده شد و گرد خستگی را از چهره ها زدود.

آنچه این مادران گرامی و گنجینه های در آغوششان برایمان به ارمغان آوردند، از سویی تآکید بر رسالت چند بعدی زن داشت و از سوی دیگر یادآور تکلیفی بود که در قبال نسل فردا بر عهده ماست.

 

از بارگاه الهی برای دکتر مجید شاه حسینی، استاد عالی قدرمان، سلامتی، طول عمر با عزت و قوت و توفیق روزافزون طلب می کنیم تا نسل شاگردانشان را یکی پس از دیگری تربیت فرموده و به ثمر برسانند.

و نیز برای همه مادران و زنان و مردان امروز و آینده ایرانمان، فاطمی شدن، فاطمی زیستن و فاطمی پرکشیدن را از درگاه حضرت دوست مسئلت می کنیم.

نظرات  (۶)

حس جالبی بود
ان شاالله عاقبت بخیر
:)
فرمانده جان..
خب از قبل هماهنگ میکردین ما هم بچه هامونو می اوردیم
;>
پاسخ:
سلام خواهر،
اولا فرمانده خودتی
ثانیا ان شاء الله سال دیگه :)

و البته جمع شدن بین جایگاه مادری و حضور اجتماعی هنوز برای من یکی جا نیفتاده

یعنی با همدیگر اساسا قابل جمع هستن؟ مثلا هیچ کدام از مادران کلاس دیگه نتونستن دوره رو ادامه بدن

پاسخ:
سلام بر مریم خانم عزیز؛
قبلا ازینکه جواب قدری طولانی میشه عذر میخوام
مطلب اول رو در مورد جمله آخرت با سؤالی آغاز میکنم که، در کدوم مرحله از مادری نتونستن دوره رو ادامه بدن؟ در چند ماهگی و یکی دوسالگی کودک؟ خب این خیلی عادی و طبیعیه!
خب در حال حاضر ما مادرانی در کلاس داریم که علاوه بر دوره، در فعالیت های جنبی هم شرکت دارند و مادران خوبی هم هستند.
مطلب دوم رو هم در باب آنچه که برای شما دارای ابهامه و سؤال کردی عرض می کنم که، مسلما جایگاه زن در عصر حاضر و حتی جامعه ما که نسبت به سایر جوامع دنیا در وضعیت بهتری قرار داره، هنوز با اونچه که مد نظر اسلام عزیزه خیلی فاصله داره. نظر حضرت آقا هم اینست که زن نباید بین ابعاد مختلف زندگی مجبور به انتخاب یکی بشه. در حالیکه متأسفانه الان غالبا یا اینطوره یا اگر نباشه، با فشار و سختی زیادی همراهه.
اما به شدت تأکید میکنم که این مشکل رو خود ما یعنی زنان جامعه مقصرش هستیم. در واقع اکثر قریب به اتفاق مشکلاتی که امروز "زنان" جامعه دچارش هستند، خود اون "زنان" متهم ردیف اول این اتفاق هستند. اینو بارها بین جمع دوستان گفته ام و بار دگر میگویم :)
اصلا دنبالشم یه نشست با موضوع زن بذاریم و با دوستان مناظره و مباحثه ای در این خصوص داشته باشیم.
امروز اساسی ترین مسئله ما در باب خانواده اینه که زنان و مردان ما، "زن" و "مرد" رو نمی شناسند...
در این موضوع بحث بسیار دارم که علاقه مندم یک برنامه جدی راجع به این مقوله داشته باشیم و حرف بزنیم ان شاءالله.
سلام خدمت دوستان گلم
من مامان آقا محمد سبحان هستم.
.روی صحبتم با دوستانی هست که از ترس محدود شدن در فعالیت های اجتماعی دور فرزند رو خط کشیدند و یا اون رو به سالهای خیلی دور موکول کردند.
حقیقتش این هست که با آمدن فرزند دست و پای آدم حتی برای کارهای شخصی بسته میشه و این مطلب به قول دوست گلم فاطمه خانم فتح العلومی کاملا طبیعیه, اما چند مطلب مهم وجود داره که انگیزه ی بنده رو در این راه تقویت میکنه, یکی امر رهبرم در این زمینه بوده
درسته که بنده از هم دوره ای های خودم بسیار عقب خواهم موند مخصوصا که اگر بخواهیم با افزایش نسل شیعه تعداد فرزندهامون رو به چهارتا برسونیم   ولی هر چه زودتر به این تکلیف برسیم زودتر هم به فعالیت های اجتماعی برمیگردیم, در ضمن با به کارگیری هر آنچه که تا به حال فراگرفتم و البته مطالعات مداوم در این زمینه می تونم که اول زمینه ی فرهنگ ولایی رو به طور محکم در خانواده ی خودم پیاده کنم و شرایط بروز و ظهور رو از همین ابتدا در فرزندم به وجود بیارم,ان شاالله.
در ضمن همه ی فرهنگ که در این سینمای ....! بوق خلاصه نشده, من توی این چند ماه که خانه نشین شدم, به این فکر میکردم که میتونم با الهام از این سال که هم سال فاطمی است و هم سال جهاد فرهنگی از همین دور و بری های خودم شروع کنم,که اگر بشود تغییر در سبک زندگی را از همین آشناهای دور و بر شروع کرد کار خیلی بزرگی انجام میگیره و البته که چقدر این کار سخت هست!
خدا به همه ی ما کمک و رحم کند که گرفتار دجال های زمان نشویم و هیچ فشار و مانعی ما رو از پیروی از ولایت بازداری نکنه.
دیگه مطلب رو به پایان میرسونم چرا که دلم از این زمانه و آدم هاش بسیار گرفته است و اگر پای درد دل باز بشه تا صبح باید بنویسم.
در آخر این مطلب رو یادآور میشم که اولا میشود از هر شرایطی برای ترویج فرهنگ ولایی استفاده کرد,فقط باید دغدغه داشته باشیم. دوما دوستان ولایت مدار متاهل میدونستید طبق آمار امسال در ورودی های اول دبستان ده درصد تعداد شاگردان سنی از شیعه بیشتر بوده!!! توی کشور شیعه!!!!!!!!! این رو از چند منبع معتبر شنیدم. دیگر شما می مانید و جهاد فرهنگی
یا علی
۰۳ تیر ۹۵ ، ۱۰:۱۱ چادری غیر فمنیست...
جالب است...
خواهرمان می‌گوید باید چهار فرزند بیاورم و زود به دوره برگردم...
قطعا که نمی‌توانید بعد از چهار فرزند به دوره برگردید... هر فرزند اگر دو سال زمان از آب و گل در آمدن داشته باشد می‌کند چهار سال... تازه مدرسه‌ی اولی شروع می‌شود... بعد که آخری می‌خواهد راهنمایی اش را شروع کند اولی می‌خواهد درس را شروع کند...
من مانده ام چرا نمی خواهید تربیت فرزند سالم و پاک و آرمانی را به عنوان مهم ترین فعالیتتون باور کنید... اصلا انگار زن‌ها حقیقتا اهم و فی الاهم کردنشان به درد نمی‌خورد... هر کسی را بهر کاری ساختند... به قول امام مرد از دامن زن به معراج رفت... اگر مادر بخواهد دوره‌ها را بیاید قطعا آنگونه که باید نمی تواند وقت برای چهار فرزندش بگذارد...
البته اگر به قول دکتر با حرف‌های این خواهر کوچکتان، به تریج قبای فمنیست‌های چادری بر نخورد... به تریج قبای آن‌ها که حتی ازدواج را هم برای دکتر به تاخیر انداخته‌اند و کم هم نیستند...
یا زهرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی