باحور

جنگ جهانی اول و کشتار نیمی از جمعیت ایران!

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۳ ب.ظ
اما در ادامه معرفی منابع مطالعاتی آشنایی با تاریخ جنگ جهانی اول، یقینا لازم است بدانیم چه بلایی سر ایران بی طرف آوردند؟ و بی عرضگی و وادادگی حکومت شاهنشاهی چه با مردم مظلوم ایران کرد؟ و اکنون حق این سؤال برای ما و برای هر ایرانی باقی ست که چرا با وجود گذشت صد سال از این نسل کشی عظیم و این هولوکاست به معنای حقیقی، که به دست بریتانیای کبیر اتفاق افتاد، مسئولین ما در وزارت خارجه هیـــچ شکایتی به مجامع بین المللی ننموده و هیچگونه پیگیری و ادعایی در این زمینه نمی کنند؟!
برای کسب اطلاعات دقیق تر، مطالعه کتاب «قحطی بزرگ»، که در ادامه مطلب، جهت دریافت قرار داده شده است، راه گشا خواهد بود.

«بی تردید قحطی بزرگ 1917 تا 1919 میلادی (1296 تا 1298 شمسی)، بزرگ ترین فاجعه در تاریخ ایران و فراتر از تمامی وقایع پیش از آن است. اسناد نشان می دهند که چگونه نزدیک به 40% از جمعیت ایران به سبب گرسنگی، سوء تغذیه و بیماری های ناشی از آن، از صحنه روزگار محو شدند!


بی شک ایران بزرگ ترین قربانی جنگ جهانی اول است. هیــچ کشوری خسارتی در این ابعاد را در نگاه مطلق یا نسبی تحمل نکرده است. با اینکه قحطی بزرگ ایران از بزرگ ترین قحطی های دوره معاصر و از بزرگ ترین نسل کشی های قرن بیستم است، اما ناشناخته باقی مانده است. تاریخ ایران را در دوره جنگ جهانی اول، نمی توان بدون درک آنچه که در سال های 1919-1917 رخ داد، دریافت. قطعا برجسته ترین واقعیت ها درباره نسل کشی ایرانیان طی این سالها پنهان مانده است؛ واقعیتی که می توان درباره اش چندین جلد نگاشت».


نظرات  (۴)

آیا راه قدس از آنتالیا می گذرد؟/

روجوع ب فاطمیون
دست شما درد نکنه خواهر جون!
ممنون آبجی. دانلودش برخلاف موارد قبلی، خیلی سریع و راحت بود. بازم ممنونم.
ممنون بانو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی