باحور

اقتباس، پرده دهم...

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹ ب.ظ

پرده دهم و رمان هایی جذاب در راه است. 


     


نُه جلسه از ترم اقتباس را پشت سر گذاشتیم. یعنی چیزی در حدود هجده رمان را بررسی کردیم. نمی دانم تا چه اندازه با کلاس پیش آمده اید ولی حتی اگر رمان ها را مطالعه هم نکرده باشید به مدد ارائه های مفصل و پر مضمون یحتمل خواهید گفت نخوانده ام ولی گویی مطالعه نموده ام. برای من که اوضاع خوب بوده چهارده رمان را خواندم . تجربه فوق العاده ای بود آن هم پس از سال ها که کمتر پیش می آمد رمان بخوانم.( خطاب به بعضی دوستان خوبم که به روند ارانه ها و مفصل بودن آن ها نقد هایی دارند، عرض می کنم؛ باور بفرمایید اگر رمان را بخوانید و در کلاس حضور پیدا کنید، زمان ارائه دوستان دو برابر وضع فعلی هم که  می بود نه تنها خسته نمی شدید بلکه اشتیاق تان برای بحث های جدی تر بیشتر و بیشتر می شد. البته این مسئله فارغ از کسب مهارتِ بیانِ مؤثر مطالب در کمترین زمان است که باید بصورت جدی تری این ایجاز در کلام را تمرین نماییم.)

 و اما موضوع پرده دهم...

در دهمین پرده خواهران عزیزمان رمان "رمز داوینچی" اثر دن براون را برایمان شرح خواهند داد. هر چند ممکن است دوستان زیادی باشند که اقتباس سینمایی آن را مشاهده نموده اند ولی به این واسطه خواندن رمانش از موضوعیت خارج نخواهد شد. 

در عصر دهمین جلسه برادران بزرگوار رمان "طبل حلبی" اثر گونتر گراس را بررسی خواهند کرد. رمانی در سبک رئالیسم جادویی ولی بسیار جذاب و روان. در باره طبل حلبی باید بگویم آن زمان ها که هنوز ترجمه ای از این رمان در دست نبود به همت پدر توانستم بخوانمش. ( پدر ترجمه می کرد برای مان البته با سانسور هم زمان... D: ) در سنین نوجوانی بودم و این رمان بهانه ای شد تا بیشتر درباره تاریخ آلمان بخوانم و بدانم. سال ها بعد بود که فیلمش را هم دیدم ولی هنوز رمان برایم شیرین تر است. مخصوصاً که اولین رمان صوتی بود که می شندیم آن هم از زبان پدر.


دانلود رمان 


دانلود رمان


نظرات  (۱)

۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۰ علی رحمان پور
ممنون بابت لینکها
اگر براتون ممکن باشه و همیشه کتابها رو روی همین بیان‌باکس بذارید خیلی بهتره.
پاسخ:
سلام علیکم؛
ترجیح ما هم همانست که شما فرمودید منتها به دلیل محدودیت حجم و نعداد بالای دانلودها، به جز فایل های کم حجم، چنین امکانی در حال حاضر وجود ندارد. ان شاءالله به زودی با تبدیل شدن به سایت، این مشکل نیز حل خواهد شد.
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی