باحور

اقتباس، پرده هفتم...

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۴۴ ق.ظ

آن چه در هفتمین پرده گذشت؛


                    


     در جلسه هفتم اقتباس به بررسی کتاب "آنا کارنبنا" اثر لئو تولستوی پرداختیم. برادران هم رمان "اسب جنگی" نوشته مایکل مورپورگو را مرور کردند. کتاب مورپورگو را باید خودتان تهیه کرده و مطالعه نمایید. فایل اسکن شده یا تایپی از ترجمه این رمان در فضای وب منتشر نشده است ولی دوستان می توانند رمان آنا کارنینا را ذیل همین مطلب دانلود و مطالعه کنند. 

در پایان دوستان بزرگوار را به مطالعه ی احوالات نویسنده رمان اسب جنگی توصیه می کنم. علت چنین توصیه ای این است که گاهی مرور زندگی و سبک و سیاق کاری یک نویسنده ی معاصر به اندازه آموختن از بزرگان ادبیات کلاسیک جهان، مهم و جالب خواهد بود. اگر فرصت اضافه ندارید که صرف آشنا شدن با مورپورگو کنید، حتماً نیم نگاهی به سایت این نویسنده معاصر بیندازید و نمونه یک نویسنده پر کار و دغدغه مند را ببینید.

 آن چه باعث می شود انسانی با این وسواس بنویسد و در ادامه به کامل کردن جریانی که با نوشتن آغاز کرده است، بپردازد، قطعاً جای اندیشیدن و تحلیل خواهد داشت. او نویسنده ای است که در نوشتن برای کودکان و نوجوانان تخصص دارد اما پس از نوشتن مخاطبین را رها نمی کند و همچنان به عنوان یک رسانه تکمیلی در کنار آن چه نگاشته است حضور دارد.

 نوجوان که بودیم نویسندگان وطنی شهیری بودند و برای ما می نگاشتند، ولی هر چه بزرگتر شدند (بخوانید مشهورتر شدند) از دنیای نوجوانان کشورشان بیشتر و بیشتر فاصله گرفتند. چشم باز کردیم و دیدیم رمان نوجوانانه غربی در دستمان است. به همین سادگی...

تمام ماجرا به قلم نویسنده و گیرایی داستان مربوط نمی شود. وابستگی نسلی به یک نویسنده، به عوامل زیادی بستگی دارد. بعضی عوامل به پس از نگاشتن مربوط می شود. آن چه نویسنده وطنی از آن غافل است. ( این روزها به تعدد آن چه در نویسنده وطنی وجود ندارد، فکر می کنم و بیش از گذشته درمیابم تا چه اندازه کمبود ها زیاد است. از فرم و محتوا گرفته تا آن چه امروز به آن پرداختیم.) 

آموختنی زیاد است اگر درست بنگریم...


دانلود رمان آنا کارنینا ( جلد اول ، جلد دوم )



 لینک سایت مایکل مورپورگو


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی