باحور

دغدغه های فرهنگی 2-2

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۱ ب.ظ

انقلاب اسلامی ایران:

Ø      شما بیست سال بعد از انقلاب -فرانسه- را با بیست سال بعد از انقلاب ما مقایسه کنید؛ ببینید آنجا چه خبر بوده و اینجا چه خبر بود!

Ø      در زمان انقلاب شوروی، کمی از دشمنان خود روسیه هم کم شد. به مجرد اینکه انقلاب پیروز شد- عکس انقلاب ما که وقتی پیروز شد، جنگ را به آن تحمیل کردند- جنگش تمام شد!

Ø      دشمنان انقلاب اسلامی ایران:

1)     دشمنان سیاسی و اقتصادی

2)     دشمنان دینی

¨      ایجاد یک حکومت دینی برای شوروی-به خصوص همسایگی با جمهوری های مسلمان نشین- همان قدر مقرون به زیان بود که انقلاب برای آمریکا و از دست رفتن نفوذ کمپانی های آمریکایی و مستشاران آمریکایی ضرر داشت.

¨      تلاش دشمنان برای جنگ با ایران و حمایت آنها از عراق.

¨      علت دشمنی دشمنان داخلی؛ به دلیل عناد با دین بوده نه منافع مادی. چون انقلاب، مروّج دین بود.

¨      در ایران، روشنفکران بعد انقلاب با حکومت جدید همکاری نکردند چون از دین لجشان می گرفت و تحت تأثیر فرهنگ غربی بودند و با دین میانه ای نداشتند.

¨      بنابراین وقتی که ما مقایسه می کنیم، می بینیم انقلاب ما بعد از بیست سال، آسیب های گوناگون یک انقلاب بزرگ مثل انقلاب فرانسه، یک انقلاب پر سر و صدا مثل انقلاب شوروی و یک انقلاب-به اصطلاح- اسلامی الجزایر را مطلقا نداشته است و این نشان دهنده بنیه انقلاب است.

 پ.ن: 

۱۳۷۷/۱۲/۱۵

شمنان جمهوری اسلامی ایران

نظرات  (۲)

۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۸:۰۴ عاشق سید الشهدا
سلام
وب خوبی دارید
 با تبادل لینک موافقید ؟
در صورت توافق تو وبم خبر بدید
یا حسین

ممنون از مطالبتون

موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی